par søger mand I Næstved Turite gerų norų? Kviečiame savanoriauti!

10 priežasčių, dėl kurių neverta rūkyti

Arunas | rugsėjo 19, 2007

Kiekviena surūkyta cigaretė palieka pėdsaką žmogaus organizme: nuo rūkymo sukeltų ligų kasmet per anksti miršta 1 milijonas 200 tūkstančių europiečių. Septyni tūkstančiai iš jų – lietuviai. Rūkantį žmogų 3 kartus dažniau ištinka širdies infarktas. Rūkantiesiems tenka iki 80 proc. visų plaučių vėžio atvejų. Rūkančiojo širdis per metus suplaka 5-10 milijonų kartų dažniau. Rūkantieji 2,5 karto dažniau serga kvėpavimo sistemos ligomis. Rūkantieji 10 kartų dažniau serga skrandžio opalige. Rūkančiam diabetikui reikia 20 proc. daugiau insulino. Rūkančiuosius 2,5 karto dažniau darbe ištinka nelaimingi atsitikimai. Rūkančiam vairuotojui sutrinka spalvų suvokimas, mažėja regėjimo laukas, silpnėja dėmesys, reakcijos greitis, jautrumas garsui. Rūkymas iškreipia vartojamų vaistų poveikį. Rūkančių tėvų vaikai 1,5 karto dažniau suserga astma. Kauno medicinos universiteto duomenimis, 70,6 proc. rūkančių suaugusiųjų norėtų mesti rūkyti, net 75,4 proc. iš jų buvo kada nors susirūpinę dėl neigiamo rūkymo poveikio sveikatai. Visiems norintiesiems mesti rūkyti yra labai svarbus ne tik artimiausių žmonių – draugų, šeimos narių, specialistų patarimas ir palaikymas. Nors kiekvienam metančiajam rūkyti reikalinga individuali strategija, 95 proc. norinčiųjų mesti pavyksta tai padaryti be specialistų pagalbos. Tikimės, kad šie patarimai padės Jums apsispręsti ir greičiau atsikratyti šios ydos: 1. Jei tvirtai nusprendėte mesti rūkyti, neatidėliokite savo sprendimo. Pradėkite tai daryti dabar. Nesakykite sau „nuo pirmadienio“, „rytoj“, „kai baigsis šis pakelis“. Kita vertus, metant rūkyti, pravartu pakeisti įprastą aplinką. Diena, kai metate rūkyti, gali sutapti su Jūsų atostogų, kelionės pradžia, Kalėdomis, Naujaisiais Metais ar kita Jums svarbia data. 2. Išmeskite visas savo cigaretes. Iš kišenių, automobilio, rankinių, darbo stalo. Pažiūrėkite, ar kur nors neliko atsargų, skirtų svečiams. Paslėpkite visas pelenines, degtukus, žiebtuvėlius – viską, kas galėtų priminti rūkymą. 3. Venkite ar keiskite tas situacijas, kai dažniausiai norėdavosi užsirūkyti. Surašykite ant popieriaus lapo visus ritualus, kuriuos siedavote su rūkymu. Šį didesnės rizikos situacijų sąrašą visuomet turėkite su savimi. Jei užsirūkydavote tik atsikėlęs iš lovos, pamėginkite išsimaudyti po dušu, jei rūkėte gerdamas kavą ar prie taurelės – geriau kuriam laikui šių gėrimų atsisakykite. 4. Su savimi visuomet turėkite kramtomosios gumos, ledinukų, vaisių ar bent galimybę išgerti stiklinę vandens, kad, kilus norui užsirūkyti, galėtumėte pasinaudoti kuo nors iš jų. Kartais noras rūkyti praeina, kelis kartus giliai įkvėpus. 5. Visiems giminėms, pažįstamiems, draugams, bendradarbiams pasakykite, kad metėte rūkyti. Gal kas nors iš jų taip pat yra metęs – jų pritarimas ir parama Jums bus labai svarbūs. O gal Jums pavyks suburti metančiųjų bendraminčių grupelę – kartais drauge sekasi geriau. 6. Stenkitės kuo smulkiau suplanuoti dieną, numatykite kuo daugiau ir įvairesnės veiklos. Išbandykite naujas veiklos rūšis – puiku, jei turite galimybę pradėti mokytis, lankyti parodas, spektaklius, koncertus. 7. Pamėginkite pradėti mankštintis ar sportuoti. Fizinė veikla gerina nuotaiką, teikia žvalumo ir energijos, mažina įtampą. Susiraskite pačią maloniausią fizinio aktyvumo rūšį. 8. Eiti miegoti ir keltis stenkitės kas dieną tuo pačiu metu. Jei buvote įpratęs užsirūkyti prieš miegą, pamėginkite lėtai suskaičiuoti nuo 100 iki 1. 9. Susikurkite paskatinimų sistemą. Atšvęskite dieną, savaitę ar mėnesį be cigaretės, padovanokite ką nors sau. Paskaičiuokite, kiek pinigų jau sutaupėte, nepirkdamas cigarečių. Mesti rūkyti nėra lengva, ir nenusiminkite, jei vieną kartą nepavyks. Tiesiog pradėkite viską iš naujo. 10. Venkite pasyvaus rūkymo – nebūkite prirūkytose patalpose, rūkančių žmonių būryje. Neleiskite niekam rūkyti šalia Jūsų. Būtinai apie savo priklausomybę tabakui pasisakykite šeimos gydytojui. Jis Jums papasakos apie tabako poveikį, nerūkymo privalumus ir galimybę mesti rūkyti bei įvertins jau padarytą žalą Jūsų organizmui.

0
0

Komentarai

  • Gal ka snora metėte rukyti?
    pavyko, nepavyko?
    Kokių priemonių ėmėtės, kad mesti. gal žinote efektyvių priemonių kaip mesti rūkyti?
    ( nesiūlykite valios pastangas:)

    pasitarti su šeimos gydytoju. nu jo, jis pasiulys tik pleistriukus:)

  • Rukoriai nemato tokiu dalyku, kaip kad zudo, ar trumpina gyvenima, nemato kas parasyta ant cigareciu pakelio, dazniausiai praregi kai suserga, tada jau buna per velu. Pats rukau 7 metus, bet dar nebandziau mesti, tik kartais sumazindavau dozes. Sunku butu isbuti neparukius, nes dirbant psichiatrijos ligonineje su neveiksniais pacientais, tai palengvina itampa, dar gerimas dideliais kiekiais kavos, tad ir daug lemia, nes po puoduko kavos noris rukyti. Kartais skauda plaucius ar tampa slykstu viduje, tarsi kas krutine adatelemis badytu, bet manau, rukysiu toliau, nes nemoku saves myleti 🙁 Taigi, pirmiausia reikia ismokti save myleti, tada galima ir sneketi apie metima rukyti 😉

Parašykite komentarą