amsterdam website Turite gerų norų? Kviečiame savanoriauti!

Dvidešimt du patikimi streso įveikimo metodai

Arunas | rugsėjo 7, 2006

Perskaitykite sąrašą ir įsivaizduokite įvairius streso pašalinimo metodus. Kurie iš jų jums patiko labiau nei kiti? Išrinkite septynis ar daugiau variantų, kurie, jūsų nuomone, padės labiau nei kiti. Vėliau, stresinėje situacijoje, panaudokite kurį nors iš atsirinktųjų būdų.

1. Įsivaizduokite ką nors malonaus. Galbūt jūs labai daug galvojate apie tai, kas jūsų gyvenimas nesiseka. Pasistenkite susikoncentruoti į gerąją jo pusę. Prisiminkite nors vieną malonų momentą, įvykusi paskutinę savaitę. Ką jūs tada jautėte? Kaip tai įvyko? Atkurkite atmintyje tą epizodą kiek įmanoma aiškiau. Vis prisiminkite jį ir prisiminkite. Sustokite ties juo. Dar kartą pasimėgaukite ta trumpute laime, patirta tą minutę.

2. Pergyvenkite stresinę situaciją. Jei jūs pernelyg susikoncentravę į nemalonumus, atidžiai pamąstykite apie jų esmę. Paprastai patsai įvykis nėra toks reikšmingas, kokia jūsų reakcija į jį. Prisiminite įvykusią nemalonią situaciją. Kas gi nutiko? Dabar gi įsivaizduokite, jog jūs iš tos situacijos išsisukate pačiu palankiausiu būdu. Įsivaizduokite, ką jūs darytumėte, jei pasitaikytų panaši situacija. Išlaikykite vaizduotėje teigiamą situacijos sprendimo būdą dešimtį – penkioliką minučių. Ir jūs nustebsite, pajutę kad toji nemaloni situacija pasirodys kur kas mažiau nemaloni nei buvo prieš tai ir kad jums lengviau pavyks su tokia situacija susitvarkyt ateityje, jei įvyktų kažkas panašaus.

3. Susigalvokite malonią situaciją. Vietoj to, kad prisiminti malonius praeities momentus, sukurkite tokią situaciją dabartyje. Pergyvenkite ją „visa siela“. Sutelkite dėmesį į ką nors gražaus, pavyzdžiui, į žvakės liepsną ar gėlę. Nukreipkite šalin pašalines mintis. Nesistenkite aprašyti grožį arba jį kažkaip įvardint, tiesiog mėgaukitės juo tyloje. Lai jus užlieja malonūs jausmai; pasijuskite vienovėje su jūsų pasigėrėjimo objektu.

4. Transcendentinė meditacija. Kartokite – mintyse arba garsiai – kokį nors garsą, žodį arba frazę tuo pačiu ritmu penkioliką – dvidešimt minučių. Garsai gali būti pavyzdžiui: om, aum, chamm, mmm. Žodžių pavyzdžiai: Dievas, meilė, saulė. Frazių pavyzdžiai: Žemėje taika, pasaulis vieningas, aukščiau ir aukščiau, pasaulis begalinis. Garsus reikėtų sinchronizuoti su kvėpavimu. Kokia tokios praktikos nauda? Ji padeda susikoncentruoti ir susirikiuoti mintis.

5. Meditacija tyloje. Atsisėskite patogiai, pageidautina – lotoso poza. Dabar susikoncentruokite į kvėpavimą. Pamastykite apie šitai: kvėpavimas – tai gyvenimo esmė. Deguonis – gyvybės šaltinis. Be deguonies, kuriuo kvėpuojate, jūs numirtumėte. Įkvėpdami įsivaizduokite, kaip deguonis įsigeria į kiekvieną jūsų kūno ląstelę. Kvėpuokite giliai ir iš lėto, sutelkdami dėmesį į kiekvieną įkvėpimą. Palaipsniui jūs pajusite, kaip prisipildote gyvybės jėga ir didžiu dėkingumo pasauliui jausmu.

6. Tačiau pats idealiausias būdas – nuvažiuoti į mineralinių šaltinių kurortą. Ten besimėgaudami naujais įspūdžiais pasitaisysite ir sveikatą.

7. Paskaitykite knygą. Išsirinkite knygą kurią labiau norėtumėte skaityti. Atsiloškite krėsle ir nugrimzkite į skaitymą. Vienu šūviu nušautumėte du kiškius paimdami į rankas knygą pasakojančią kaip nugalėti stresą.

8. Darbą palikite darbe. Neparsineškite darbo į namus. Nebegalvokite apie darbą grįžę namo. Gerai, jei aukojate darbui laisvą laiką, bet tik tada, kada tai nėra streso priežastis. Atsiminkite: kai tik pajuntate pervargimą, nervinę įtampą, jums būtina pamiršti darbą viršvalandžiais. Žiūrėkite: aštuonias darbo valandas per dieną jūs darbate, aštuonias valandas miegate, dar aštuonios valandos lieka jūsų asmeniniam gyvenimui. Išeikvokite tas valandas sau. Užsiimkite mėgiamais užsiėmimais. Susitvarkykite savo problemas.

9. Jei dėl kažko nerimaujate, svarbu tiksliai nustatyti nerimo priežastis. Apmąstykite situaciją, pažvelkite į ją iš įvairių pusių ir, kai nemalonumų priežastys taps aiškios, imkitės problemų sprendimo. Jūs pajėgūs išspręsti bet kokią problemą. Kai kurie žmonės galvosūkių ar rebusų sprendimą laiko labai geru poilsiu.

10. Pažaiskite su naminiais gyvūnais. Tyrimai rodo, kad bendravimas su gyvūnais, gyvenančiais kartu su jumis, mažina kraujospūdį, taip pat sumažina širdies plakimą. Kitaip tariant – tai atpalaiduoja. Tačiau ne tik keturkojai namų gyventojai taip ramina. Specialistai tvirtina, jog akvariuminių žuvelių stebėjimas taip pat gerai ramina.

11. Dainuokite. Dainavimas – vienas iš labiausiai raminančių užsiėmimų pasaulyje. Būdamas laimingas žmogus dainuoja džiaugsmingai. Jei jums liūdna – greičiausiai “bliuzuosite”. Daina – jausmų atspindys. Dainuodami jūs leidžiate išsilieti savo emocijoms, atveriate sielą visam pasauliui. Taip kad, kur jūs bebūtumėte – draugų kompanijoje ar dušo kabinoje, – dainuokite išsijuosęs savo mylimas melodijas, sušildydamas dainomis savo gyvenimą.

12. Užsiimkite augalų priežiūra. Augalai teikia susitaikymo jausmą. Rūpinimasis augalais – nesvarbu kambarinėmis gėlėmis ar daržovėmis – gali turėti stiprų raminantį efektą. Netgi kada jūs tiesiog žiūrite į gyvus augalus ar esate šalia jų, jus apima taikos ramybės jausmas. Augalai turi ir kitų savybių: kambarinės gėlės suteikia namams jaukumo ir malonaus kvapo, lauko augalai suteikia grožio jūsų kiemui, daržas papildo jūsų pietų stalą sveikatai naudingu maistu. Taip kad – ravėkite savo daržą, kambariuose pastatykite vazas su gėlėmis, karpykite krūmus.

13. Išsimaudykite. Nuo streso gali pagelbėti ilgesnis mirkimas vonioje. Karštas (bet jokiu būdu ne verdantis) vanduo ištirpins visus jūsų rūpesčius ir nuplaus nervinę įtampą. Prieš įlipdami į vonią uždarykite vonios kambario duris, užrakinkite jas ir kartu išmeskite iš galvos viską, kas yra už tų durų. Jei mėgstate, efektui padidinti vonią papildykite augaliniais ekstraktais arba aromatinėmis esencijomis.

14. Apsilankykite užsiėmimuose, kur pasakojama apie streso pašalinimą. Tai puikus būdas daugiau sužinoti apie stresinių situacijų sprendimo būdus. Gausite daugybę naudingų rekomendacijų, neaprašytų čia, o grupinių užsiėmimų metu jūs galėsite pasidalinti patirtimi su kitais žmonėmis.

15. Eikite pasivaikščioti. Paprasčiausiai, kai kas nors jus sunervina, eikite pasivaikščioti. Negrįžkite kol nenusiraminsite.

16. Tiesiog nieko neveikite. Šis variantas artimas meditacijai. Nedarykite nieko – absoliučiai nieko. Žiūrėkite į pliką sieną. Išvalykite smegenis nuo visokių minčių. Neleiskite kilti nė menkiausiai minčiai. Kovokite su kiekviena mintimi, besiskverbiančią į jūsų švarią sąmonę. Po penkiolikos – dvidešimties minučių pajusite neįtikėtiną atsipalaidavimą.

17. Paverkite. Tai pagrindinis streso nuėmimo metodas, natūrali žmogaus reakcija į stresą ir kančias. Nuo neatmenamų laikų verkimas padeda organizmui atsikratyti nuo susikaupusių organizme toksinų ir numalšinti emocines kančias. Verkite, kai tik tam pajuntate poreikį, nesigėdinkite.

18. Aptarinėkite savo problemas su aplinkiniais. Jei jus neramina kažkoks žmogus, aptarkite bendras problemas su juo. Pasistenkite kartu sugalvoti kaip jas išspręsti. Jei negalite pasikalbėti su tuo žmogum, pasikalbėkite su kuo nors kitu. Problemų aptarimas gyvai greičiausiai išsprendžią problemą ir lengvina kovą su stresu.

19. Užsimirškite pramogose. Jei jums stresą sukėlė išoriniai veiksniai, atsiribokite užsiimdami jums patinkančia pramoga ar žaidimu. Pasinerkite į tai visa galva. Kuo patrauklesnis jūsų laiko praleidimas, tuo geriau. Įtampą pašalinsite azarto ir linksmumo pagalba.

20. Stenėkite. Skamba keistai? Nieko baisaus. Stenėjimas padeda kūnui susitvarkyti su skausmu. Atkreipkite dėmesį: kada jūs suteikiate savo kūnui fizinį skausmą – netgi tiesiog suklumpant, – aimana mažina kentėjimus. išleiskite keletą aimanų tiesiog dabar. Jūs pastebėjote, kad šis metodas nuima įtampą? Pabandykitę šį metodą, kada jūs norėsite atsipalaiduoti.

21.Nugrimzkite į maisot gaminimą. Beabejo, ne visi, bet daug žmonių domisi kulinarija.Maisto gaminimas gali suteikti milžinišką malonumą ir teikti raminantį poveikį. Užsiimkite kulinarija – kepkite, virkite, virkite, tušinkite.
22. Reikškite padėką. Demonstruokite savo dėkingumą, nesvarbu už ką. Dėkingumas yra labiausiai sutaikinanti emocija. Pajuskite dėkingumą už maistą, už draugus, už savo šeimą, už sveikatą, už jūsų gebėjimą pakeisti savo gyvenimą į gerą. Būkite dėkingi už gyvenimą patys sau.

www.medicus.ru

0
0

Komentarai

Parašykite komentarą