kvinde søger kvinde I Viborg Turite gerų norų? Kviečiame savanoriauti!

Ką daryti, kai užplūsta rudens melancholija?

Arunas | spalio 24, 2008

Egidija Šeputytė – Vaitulevičienė

Vėlyvas ruduo. Miškus ir parkus baigia apleisti paskutiniai auksniai rudens potėpiai, karaliauti pradeda pilka ir ruda spalvos. Dienos trumpėja, vakarai ilgėja. Tai – metas, kai mes linkę trauktis tiek išore, tiek vidumi. Išėję iš namų, skubame vėl kuo greičiau įlįsti į šiltą būstą, gūžiasi ir pats kūnas, o rudeninis slogutis daro mus pasyviais, dažnai padūsaujančiais, koks nykus dabar metas. Ko gi mums tokį vėlyvą rudenį labiausiai trūksta? Turbūt sutiksite – šviesos, šilumos ir spalvų.

Kūnui
Šviesa
* Atsikeliame ir ruošiamės eiti įdarbą – dar tamsu, grįžtame vakare namo – jau tamsu. Tad pabandykite šviesos poreikį bent iš dalies kompensuoti. Vienas paprastas būdas, kaip tai padaryti –sukurti jaukios šviesos atmosferą savo namuose (ne tik vakarais, bet ir rytais). Dažniau užsidekite savo namuose žvakę ar žvakių, jei tik galima, tegul jos būna iš tikro bičių vaško. Žvakės liepsnelė ne tik užpildo erdvę jaukia, prislopinta šviesa, ji savaime traukia žvilgsnį, šviesos ir šešėlių žaismas ant sienų – maloniai ramina.

* Ne pro šalį paeksperimentuoti ir su dirbtiniu apšvietimu. Gal kaip tik metas įsigyti naują šviestuvą?
* Išnaudokite kiekvieną galimybę pabūti saulei šviečiant lauke, ypatingai savaitgaliais. Net jei gamta gyvybingumu ir nevilioja, verta išeiti pasivaiščioti tiesiog tam, kad pasimėgautumėte saulės spinduliais.

Šiluma

* Šaltas, niūrus metas savaip žavus jau vien tuo, kad taip jauku, grįžus iš lauko, įlįsti į šiltą buveinę, apsivilkti šiltą meztinį, ir apsisiautus pledu gerti karštą arbatą. Mėgaukimės šiuo pojūčių kontrastu!

* Dažniau pabūkite apsikabinęs (-usi) su mylimu žmogumi.
* Po žvarbios dienos įlįsti į šiltą vonią – tikras malonumas, kuris bus dar intesyvesnis, jei ta vonia kvepės eteriniu aliejumi ar žolelėmis.
* Šiltame kambaryje (jei reikia, galima prieš tai trumpam įjungti elektrinį šildytuvą) palepinkite artimą žmogų masažu. Masažas pagerina kraujotaką, kūnas sušyla, efektas bus dar geresnis, jei masažuosite su pašildytu masažui skirtu aliejumi.
* Gerkite šiltus gėrimus. Ir ne tik įprastą kavą ar arbatą. Prisiminkite ir mėgstamus vaikystės gėrimus – kakavą (galite patys pasidaryti puikią naminę kakavą iš pieno, grietinėlės, vanilės ir juodojo šokolado) ar spanguolių arbatą.. Eksperimentuokite. Nusipirkite arbatų ar kitokių gėrimų receptų knygą arba paieškokite receptų internete.

Spalvos

* Užteks tos pilkos, kad ir kokios šiuo metu madingos spalvos. Užsiriškite ryškios, šiltos spalvos šaliką, užsimaukšlinkite linksmą kepurę ar apsivilkite kokį kitą ryškesnės spalvos rūbą. Tikrai metas paįvairinti „nujuodėjusį“ ir „nupilkėjusį“ gatve beskubančių praeivių vaizdelį.
* Galite įnešti daugiau spalvos ir į savo artimiausią – namų – aplinką. Tam puikiai pasitarnaus viena kita ryškesnės spalvos pagalvėlė ar jaukią šviesą skleidžianti žvakutė, uždegta spalvoto stiklo atvirame indelyje.

* Saulėtą dieną nueikite į bažnyčią, kurios langus puošia spalvoti vitražai. Nebūtina eiti pamaldų metu. Šis saulėje spalvomis švytintis meno kūrinys – tikra spalvos terapija akimis.
* Žiūrėjimas į šviesą pro sukamą kaleidoskopą – dar vienas spalvotas malonumas. Jei tokio daikto neturite, paieškokite žaislų parduotuvėje.

Dvasiai
Šviesa
* Šviesos dvasiai šaltinis visada yra ir bus įdomi, įkvepianti knyga. Ilgais rudens vakarais geros knygos skaitymui skirkite daugiau laiko nei paprastai.
* Vienas kompozitorius yra sakęs, kad žmogus negali būti blogas, jei klausosi geros muzikos. Maitinkime save gera, šviesia muzika.
* Meditacija, joga, malda ar kita dvasią maitinanti praktika – tebūna reguliari atgaivos valandėlė.

Šiluma

* Tai kaip tik tinkamas metas dažniau pasikviesti draugus į svečius. Jaukus pasėdėjimas drauge ilgais rudens vakarą, įdomus pokalbis – šildo. Parodykite daugiau iniciatyvos patys, surenkite teminį vakarėlį ar jų ciklą, ar suorganizuokite diskusiją įdomia tema. O gal verta prisiminti seną lietuvių tradiciją ilgais vakarais pasakoti vieni kitiems įdomias istorijas? Mes gerokai primiršome pasakojimo meną. Juk galima susirinkus tesiog garsiai, raiškiai pasikaityti įdomų literatūros kūrinį.

* Puoselėkite intymumą: daugiau įsiklausykite vienas į kitą, domėkitės vienas kito jausmais mintimis, svajonėmis, dažniau lieskite vienas kitą.
Spalvos
* Kai šalta ir darganota, atrodo geriau net nosies niekur nekišti. Vis tik verta save išjudinti. Tai nereiškia, kad patariu be pertraukos kiekvieną vakarą kur nors lėkti „pasižmonėti“. Bet kartais praturtinti savo rudenišką kasdienybę geru spektakliu, koncertu ar paroda – tikrai tik į naudą. Galima tam netgi paskirti kurią nors savaitės dieną, susigalvoti tam tikrų renginių ciklus: tarkime penkias savaites iš eilės ketvirtadienis – spektaklio diena.

* Tiems, kam dailė yra nors kiek prie širdies, piešimas, tapyba – tiesioginis dvasios maitinimas per spalvą. Verta susirasti pirmąjį ir trečiąjį mūsų žurnalo numerius, kuriuose kaip tik kalbama apie meno terapiją. Juose taip pat pateikti meno terapijos pratimai, kuriuos galima atlikti patiems, be terapeuto pagalbos.

* Tiesiog patys pasvarstyike, ką dar tokio įdomaus ir kūrybiško jums būtų smagu nuveikti. Masažo kursai, arbatos gėrimo ceremonija ar naujos kalbos mokymasis – bet koks naujas užsiėmimas gali pažadinti jumyse snaudžiantį neatskleistą talentą. Tiesiog pamąstykite spalvotai.

Šios aukščiau aprašytos idėjos skirtos padėti sau kompensuoti vėlyvo rudens pilkumą, darganą, apsiginti nuo rudens melancholijos. O vis tik ir nuo melancholijos vien tik bėgti nereikia. Pasistengti praskaidrinti savo kasdienybę – taip, tai gražu ir svarbu, bet kartais verta ir pabūti išvien su gamta, tiesiog saldžiai melancholiškai parymoti. Tai toks metas, kai kažkaip savaime vėl ir vėl iškyla amžinieji egzistenciniai klausimai, akivaizdžiau pajuntame savo būties laikinumą, susimąstome apie visa ko prasmę. To reikia, kad pajustume, jog iš tiesų gyvename.

Aš ir psichologija

Perspausdinti, kopijuoti ir publikuoti be raštiško Atsimink.lt sutikimo griežtai draudžiama.

0
0

Komentarai

  • Kokiomis Jūs priemonėmis vejate nuo savęs vienatvę, liūdesį.

    gal nežinote ką bedaryti ir esat paskendęs minčių sraute, kankina klausimai, o atsakymų nėra?:)

    mūsų psichologė Lina, mielai padės Jums, patars ir "išklausys".

  • Niekas man nepadeda, jei jau uzeina liūdesys, depresija, paprasčiausiai aš turiu ją pergyventi, būna norisi užsidaryti savo pasaulėly, nieko nematyti, su niekuo nebendrauti, klausytis gan liūdnos muzikos ir pasinerti į tą liūdesį, į savo mintis, apmastymus apie gyvenimą, taip ir darau. O jei bandau, ar kažkas šalia bando mano nuotaiką pakelti, tai paprasčiausiai mane pradeda erzinti. Kartais gal būna to liūdesio per daug, bet aš žinau, kad vieną dieną atsikelsiu ir vėl pradėsiu džiaugtis gyvenimu, tai gal bus ne rytoj, gal ne poryt, bet labai ilgai irgi neužtruks.

Parašykite komentarą