hormoncreme brust Turite gerų norų? Kviečiame savanoriauti!

"Pozityvi" vasara II dalis.

Arunas | liepos 12, 2006

Sveikas miegas

Per atostogas yra galimybė tiek daug pamatyti, tad ar miegosi. Štai jums teisingas atsakymas! Pakankamas miegas būtinas kiekvienam žmogui, o gyvenančiam su ŽIV, reikalingas dvigubai.

Neleiskite vasaros pramogų džiaugsmams atimti iš jūsų poilsį. Jei užsikalbėjote su draugais, šokate po mėnuliu ar mėgaujatės kokteiliais (proto ribose)  – neįsijauskite. Miego trūkumas labai pavojingas imuninei sistemai. Keletas naudingų patarimų.

Kada jau labai vėlu ?

Tai pasakys jums jūsų kūnas. Stebėkite jo ženklus, kuriuos siunčia jūsų organai. Jei ryte vos pajudate ar matote maišelius po akimis veidrodyje – kitą kartą atsigulkite ankščiau. Jei jūs užtrunkate, suplanuokite miegą kitą dieną. Per atostogas skirti pakankamai laiko miegui nėra taip lengva, tad planuokite jį iš anksto.

Nevenkite fizinio krūvio ir gryno oro. Paprastas pasivaikščiojimas – ir jūs puikiai miegate. Taip pat stenkitės nepersivalgyti prieš miegą.

Išmokite visiems tvirtai pasakyti „Labos nakties“, net jei visi aplinkui dar linksminasi ir siūlo jums pasilikti.

Taip, tai iš ties sunku, tačiau ryte būsite apdovanoti gera savijauta, o jūsų draugai atrodys ne geriau nei Notre Dam kuprius. Kerštas saldus.

Jei turite miego sutrikimų – pakalbėkite apie tai su gydytoju. Neignoruokite šios problemos – miegas labai svarbu. Stebėkite savo savijautą, jei jūsų jėgos senka – padarykite pauzę. Pernelyg didelės linksmybės vagia jūsų sveikatą. O tuo tarpu miegas – puikus vaistas ir, beje, nemokamas.Maisto ir vandens saugumas

Saulėtos dienos didina organizmo aktyvumą. Tai gerai, tačiau būtina vartoti daugiau vandens. Nepamirškite gerti vandenį. Skamba nuobodžiai, tačiau.. gerkite daug vandens ir gerai maitinkitės. Ką dar reikia atsiminti ?

Kuo daugiau skysčių! Vasaros karštyje jus gali ištikti dehidratacija. Kad ir kur būtumėte, pasistenkite su savimi turėti buteliuką vandens. Tai aišku ne pats skaniausias gėrimas, tačiau jums jis naudingas.

Vidutiniškai, moterys turėtų išgerti 11, o vyrai 10-12 puodelių skysčių per dieną. Intensyvių fizinių krūvių metu reiktų gerti daugiau. Jei jūs viduriuojate pakalbėkite apie tai su gydytoju. Viduriuodami greitai netenkate skysčių.

Venkite gėrimų su kofeinu, nes jis skatina skysčių praradimą. Kai linksminatės, paprasta pamiršti atsigerti vandens. Alkoholis ir narkotikai skatina dehidrataciją.  Jei jaučiate sausumą burnoje, jums svaigsta galva – tai gali būti pirmieji dehidratacijos požymiai.

Atminkite, kad kofeinas ir alkoholis skatina šlapinimąsi. Jei juos geriate vietoj kitų gėrimų, didinate skysčių netekimo riziką. Paprastas vanduo ir sultys kur kas geriau.

Jei planuojate vykti į kitą šalį, pagalvokite apie vandens saugumą. Jums visai nereikalingi įvairūs parazitai vietoj suvenyrų. Gerkite tik distiliuotą vandenį, ar jį virinkite. Neužsakykite gėrimų su ledu – jis dažnai daromas iš nevirinto vandens. Geriausia vanduo buteliuose, bet ir jam būtina skirti didelį dėmesį.

Gerai maitinkitės! Vasara – vaisių, daržovių ir kitų naudingų produktų metas. Tačiau būkite atsargūs! Šiluma ideali bakterijų dauginimuisi. Pavojingos bakterijos mėgsta šilumą, vandenį ir baltyminius produktus, tokius kaip mėsa. Tad žiūrėkite, kad produktai negulėtų ne šaldytuve, kruopščiai plaukite visus vaisius ir daržoves, na ir, žinoma, rankas.

Pramogaukite!

Vasara – laimės, sėkmės ir lengvo gyvenimo metas. Tegul jums tai tampa tiesa. Sėkmingo jums poilsio ir saugokite save!

„AIDS Project Los Angeles’ Positive Wellness and Renewal (POWER)“

0
0

Komentarai

Parašykite komentarą