remedii naturiste pentru cresterea sanilor Turite gerų norų? Kviečiame savanoriauti!

"Pozityvi" vasara

Arunas | liepos 11, 2006

Vasara – atostogų, kelionių, linksmybių ir šašlykų metas. Bet svarbu, kad poilsis stiprintų sveikatą, o ne atvirkščiai. Keletas patarimų žmonėms su ŽIV, kaip gerai pailsėti.

Te visad šviečia saulė…

… daina žinoma gera, bet tik gerai vėdinamoje patalpoje. Per didelis saulės spindulių kiekis gali neigiamai paveikti odą. Ultravioletiniai spinduliai pažeidžia odos ląsteles ir gali sukelti odos ligas ar net odos vėžį.

Nepamirškite losjonų nuo saulės (nesumaišykite su kremu įdegimui skatinti), jei ruošiatės ilgą laiką praleisti saulėje. Kuo jautresnė jūsų oda, tuo stipresnio apsauginio faktoriaus losjoną naudokite.

Perspėjimas: kai kurie preparatai, ypač antibiotikai, nesuderinami su deginimusi saulėje. Jei vartojate vaistus paklauskite gydytojo – ar jie nedidina odos jautrumo saulės spinduliams. Bet kuriuo atveju, jei naudojate kokius nors preparatus, laikykite juos toliau nuo karščio ir tiesioginių saulės spindulių, nes jie gali paveikti preparatų efektyvumą.

Kas dėl reklamuojamų kremų įdegimui – tai jie ta pati kosmetika. Jų dažnas naudojimas gali sukelti odos alergiją. Stenkitės juos naudoti itin retai.

Aš nieko nepamiršau?

Nagi pažiūrėkime: žemėlapis, šlepetės, dantų pasta, tabletės… Jei vykstate į kelionę įsitikinkite, kad pasiėmėte visus vaistus. Užeikite pas gydytoją iki atostogų. Pakalbėkite su juo apie receptą didesniam vaistų kiekiui – jums vaistų turi užtekti visam atostogų laikotarpiui.

Jei nenorite keliauti su farmacinėmis pakuotėmis iš anksto apsirūpinkite pakuotėmis vaistams. Kiekvieną pats pažymėkite, kad prisimintumėte kur kokie vaistai. Taip pat galite vaistinėje įsigyti specialią pakuotę, kuri jums primins, kad jau laikas išgerti vaistus.

Atminkite, kad jums reikia laikytis antiretrovirusinės terapijos režimo net ir tada, kai esate kitoje laiko juostoje. Pavyzdžiui, jei vartojate vaistus kas 8 valandas kartu su maistu, tačiau skrendate į šalį su 8 valandų laiko skirtumu, tai reiškia, kad jums reiks nustatyti žadintuvą ir atsikelti naktį ar anksti ryte ir išgerti vaistus, dar ką nors užkasti ir tęsti miegą. Visa tai gali atrodyti labai sudėtinga, tačiau suplanuokite tai iš anksto.
Aš nieko nepamiršau?

Pažiūrėkime: prezervatyvai, lubrikantas, sekso žaisliukai… Vasara Visko nutinka. Kurortinių romanų grožis – jų spontaniškume. Net jei Jūs griežtai nusistatėte praleisti atostogas susilaikydami nuo santykių… yra didelė tikimybė, kad Jums tai nepavyks. Viskas gali įvykti bet kuriuo metu, tad geriau iš anksto suplanuokite „gumytes“ po ranka.

Seksas ir seksualumas – tai puiki išraiška to, kas esame, tad turime juo mėgautis saugiai. Neverta rizikuoti sveikata. Juk galite grįžti iš atostogų su pavojinga lytiniu keliu plintančia infekcija arba su kitu viruso štamu, dėl kurio jūsų ŽIV infekcija greičiau vystysis. O jei dar pasitaikys alkoholis ar narkotikai, tai tokie atostogų „suvenyrai“ visai realūs.

Nebandykite likimo, pasiimkite pakankamai prezervatyvų ir lubrikantų. Atvirai pasakykite savo partneriui ko norite ir kuo nenorite užsiimti. Pasinaudokite fantazija: paimkite aromatizuotus prezervatyvus, aromatizuotą lubrikantą, falo imitatorių, vašką, plunksnas, masažo aliejų, erotiškus tropinius vaisius…trumpiau tariant, daugiau fantazijos.

Jei einate į sauną ar klubą, dėl visa ko būkite viskam pasiruošę: lubrikantas, prezervatyvai, vanduo. Juk tai atostogos – mėgaukitės.

Alkoholis ir narkotikai

Na kas per „tūsas“ be šito. Deja, daugelis taip galvoja. Kai einate į klubą ar pasivaišinti šašlykais, pagalvokite ar įsivaizduojate save be alaus. Kitiems tokį pat vaidmenį atlieka „klubiniai narkotikai“. Piktnaudžiavimas tomis medžiagomis gali pakenkti jūsų imuninei sistemai, bei gali būti nesuderinamas su antiretrovirusinės terapijos režimu. Apskritai, pernelyg didelis alkoholio kiekis neleidžia laiku vartoti vaistų bei mažina jų efektyvumą. Keletas patarimų, kaip išvengti „atostogų išgertuvių“.

Stenkitės gerti nealkoholinius gėrimus! Nustebsite, kokius puikius gėrimus žmonės praleidžia šioje meniu grafoje. O ir jūsų draugai greičiausiai nepastebės, kad geriate nealkoholinius kokteilius.

Jei esate alaus mėgėjas – pabandykite nealkoholinį alų. Greičiausiai pajusite lengvą apsvaigimą, kaip reakciją į pažįstamą skonį. Be to, butelis rankose padės atsikratyti žalingo įpročio. O ir jokių pagirių iš ryto.

Jei nutarėte išgerti, iš anksto nusistatykite taurelių ar butelių skaičių (du labai geras skaičius). Paprašykite draugo padėti neviršyti šio skaičiaus. Tegul draugas pažada sustabdyti jūsų ranką prieš trečia taurę.

Dehidratacija – pastovi grėsmė būnant saulėje. Atminkite, kad alkoholis blogai kompensuoja skysčių trūkumą, o tokie narkotikai kaip amfetaminas gali jums neleisti prisiminti išgerti vandens.  Jei pavartosite ekstazi – skysčių trūkumas gali tapti pavojingas gyvybei. Visuomet gerkite kuo daugiau vandens ir gėrimų be kofeino.

Kreipkitės pagalbos ar informacijos, jei jums nesiseka atsisakyti narkotikų ar sumažinti geriamo alkoholio kiekio. Kartais ir vienas pokalbis apie šias problemas gali labai padėti. Galite kreiptis į psichologą, profesionalų narkologą ar į programą „dvylika žingsnių“. Niekas neprivalo spręsti savų problemų visiškoje vienatvėje.

„AIDS Project Los Angeles’ Positive Wellness and Renewal (POWER)“

Laukite tęsinio…

0
0

Komentarai

Parašykite komentarą