datingsider på nett norge Turite gerų norų? Kviečiame savanoriauti!

Susikalbėjimo link – Arba šešios pamokos mylinčioms ir toliau mylėti norinčioms poroms

Arunas | lapkričio 6, 2008

Egidija Šeputytė – Vaitulevičienė

1.    Tokie pasakymai, kurie prasideda „tu amžinai…“, „tu niekada“, „tu nuolatos“, yra tiesiog užprogramuoti sukelti irzlumą, pyktį ir norą gintis. Visų pirma, jie yra melagingi: mes nepažįstam kito žmogaus amžinai, o kritikuojamas to žmogaus elgesys tikrai nėra nepaliaujamas. Antra, taip sakydami, mes tarsi patys ir nutiesiam kelią, kad kritikuojamas elgesys kartotųsi: na, jei jau mes sakome, kad jis ar ji taip daro visada arba kažko nedaro niekada, tai kam keistis? Visada yra visada.

2.    Kaltinančiai ištariamas klausimas, prasidedantis žodeliu „kodėl“, vėlgi verčia klausiamąjį gintis ir jaustis bejėgiu („Na kodėl tu taip pasielgei? Negi nežinojai, kad man bus skaudu?“). Paprastai kaltinamasis tiesiog sutrinka, nes jis greičiausiai pats nežino, kodėl taip pasielgė. Toks kaltinimas automatiškai nuteikia mus neigiamai dar ir dėl to, kad greičiausiai dažnai jį girdėdavome vaikystėje, kai tas „kodėl?“ būdavo tiesiog barimas, o ne klausimas ir versdavo mus gūžtis.

3.    Kai norite išsakyti kritiką savo partneriui, kritikuokite konkretų poelgį, o ne jį (ją) kaip asmenį. Pavyzdžiui, užuot tarę: „Koks tu nejautrus žmogus!“, geriau sakykite: „Toks tavo pasakymas (poelgis) yra nejautrus“, arba dar geriau: „Man skaudu, kai taip pasakai (elgiesi)“.

4.    Jei santykiai jus neramina, paprastai turbūt atsisėdate nutaisę rimtą veido išraišką ir sakote: „Mums reikia pasikalbėti.“ Tačiau kartais tokia įžanga gali būti labai prasta pokalbio pradžia, ypač jei jums pastaruoju metu nesisekė sklandžiai kalbėtis apie sunkumus ir tai peraugdavo į konfliktą. Greičiausiai, partneriui žodžiai „reikia rimtai pasikalbėti“ reiškia tai, kad ir dabar bus labai nemalonus pokalbis, taigi jis iš karto įsitempia ir pasiruošia gintis. Todėl tokiu atveju geriau pradėti be šios standartinės įžangos ir sakyti, pavyzdžiui, „man neramu, kad…“ ar „jaučiuosi sutrikęs…“, ir tada paaiškinti priežastis.

5.    Jei jaučiate, kad atmosfera kaista, balso tonas kyla ir darotės vis mažiau pakantus, užuot bandę žūtbūt įrodyti savo tiesą, geriau pasakykite: „Žinai, mums reikia padaryti pauzę“, ir trumpam vienam nuo kito atsitraukite. Geriausia ką nors per tą pauzę veikti, o ne sėdėti kitame kambaryje ir repetuoti savo tiesos monologą. Išgerkite arbatos, iššveiskite vonią ar užsiimkite kitais darbais, kad atsitrauktumėte nuo to, kas ką tik vyko.

6.    Jei jaučiate, kad vis dažniau „kabinėjatės“ ir erzinate vienas kitą, kaskart suirzus geriau ne pulti kritikuoti, o duoti sau tokią užduotį: tris dienas ar savaitę abu stebėkite savo bendravimą ir užrašykite penkias jus labiausiai erzinančias partnerio savybes ar elgesio būdus. Na, o kad tai nebūtų vien tik arši kritika, reikia užrašyti ir penkis gerus dalykus apie partnerį – tai padeda susikalbėti, jaustis išgirstam, įvertintam. Po to kiek tik galite ramiau ir pagarbiau aptarkite visus punktus.

Už publikacijas dėkojame Aš ir Psichologija
Perspausdinti, kopijuoti ir publikuoti be raštiško Atsimink.lt sutikimo griežtai draudžiama.

0
0

Komentarai

Parašykite komentarą